FANDOM

Rai - waluta używana w uniwersum Phoenotopii. W starszych wersjach gry możliwa do niesienia jej ilość była nieograniczona, jednak obecnie wynosi 4999, by nie zakłócać wątku Lisy i Desert Dragon Bandits[1].

OpisEdytuj

Rai to powszechnie używana waluta. Występuje w co najmniej trzech formach - brązowej, wartej 1, srebrnej wartej 3 (?) i złotej wartej 5. Zapewne jest używana od wielu lat - dotarła i do Hidden Village (może to jednak być tylko dzięki Grasso i Erik'owi). Można ją zdobyć przez:

  • Niszczenie skrzyń i skarbonek (zwykle jest jej tam ponad 30).
  • Niszczenie pudeł i waz (nie musi wypaść, wypada jej najwyżej 5 z dużych oraz 3 z małych, nie licząc waz-skarbonek, które mają jej co najmniej 15).
  • Zabijanie przeciwników - najlepszym źródłem pieniędzy są Harpie, które mogą "wyrzucić" również sztabkę złota (w Atai City można ją wymienić na 100 rai).
  • Wykonywanie zadań polegających na barterze, tj. wymianie jednej rzeczy/usługi na drugą, lub handlu - część NPC za wykonanie zadania, np. dania im czegoś lub zabicia jakiejś istoty, daje pieniądze (np. Fran za dostawę części Moonstones za pomoc daje Gale trochę pieniędzy), a część przedmioty (np. staruszek z Farmer's Block daje za zabicie żaby Lucky Belt). 

CiekawostkiEdytuj

  • Rai to faktycznie istniejąca waluta - używana jest (w teorii) na wyspie Yap. Nie jest jednak powszechnie używana - jest niesamowicie droga, ciężka i ogromna, często waży nawet kilka ton. Mieszkańcy tej wyspy przechowują swoje kamienie Rai na ziemi i tylko zapamiętują, kto jest ich właścicielem.
  1. Gdyby nie było tego limitu, w teorii Gale nie musiałaby łapać szefa Bandytów by umożliwić zwolnienie Lisy, ale gra i tak przy posiadaniu 5000 rai lub więcej nie pozwalała na zwolnienie Lisy bez złapania szefa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki